Vites kutusu bozuksa ne olur?
Ayrıca, şanzımanı değiştirilen bir aracın kullanılmış araç pazarındaki değeri düşebilir. Öyleyse, önce şanzıman arızalarının ne olduğuna bakalım… Şanzıman arızaları beş farklı başlık altında ele alınır. Araç vitese geçmekte zorluk çekiyor, ses çıkarıyor, vites değiştiremiyor, vitese geçmiyor veya vitesteyken çalışmıyor.
Şanzımanın bozulduğunu nasıl anlarız?
Sürüş sırasında vites değişimlerini hissetmeli ve hafızanıza kazımalısınız. Bu geçiş hissi artarsa ve geçişler sırasında vuruntu ve titreşimler meydana gelirse, şanzımanda bir arıza olduğunu varsayabilirsiniz. Vites kolu düzgün çalışıyor olmalıdır. Vites kolundaki arızalar da size bir arıza sinyali verir.
Vites kutusunda ne kontrol edilir?
Vites kutusu, sürücünün isteğine göre araç hızının kontrol edilmesini sağlar. Bu parça sayesinde araç daha yüksek viteste daha yavaş ve daha ekonomik bir şekilde yol alırken, daha düşük viteste daha fazla güç ve hız elde edilir.
Vites zor geçiyorsa sorun nedir?
Parçaların aşınması ve yıpranması ve vites değiştirmede başarısızlık. Basınç pedlerinin azalması veya aşınması vites değiştirmeyi zorlaştırabilir. Ayrıca şanzıman yağı eksikliği, hidrolik sistemdeki sorunlar, senkronizasyon arızası ve şanzıman sorunları da vitese takılmadığında sorunlara neden olabilir.
Vites kutusu tamiri ne kadar?
Bir vites kutusu onarımı ne kadara mal olur? Cevap gerçekten hasarın ciddiyetine bağlıdır. Sadece bir değişiklik gerekiyorsa, 750 ila 4.000 £ arasında bir ödeme yapmayı bekleyin. Bir yağ sızıntısını onarmak için 750-2.500 $ ve manyetik bir vites kutusunu değiştirmek için 1.500-4.000 $ harcamayı bekleyin.
Vites kutusu yağı azalırsa ne olur?
Şanzımandaki yağ seviyesi azaldığında şanzımanda vuruntu, şanzımandan ses gelmesi ve vites değiştirmede zorluk gibi belirtiler görülür. Bundan sonra vites değiştirmek imkansız hale gelebilir. Sürüş güvenliği azalır. Aracın performansı düşer ve stresli motor aşırı yakıt tüketmeye başlar.
Şanzıman çekişi etkiler mi?
Şanzıman sorunları, vites değiştirme sorunları veya şanzıman yağı eksikliği, gücün tekerleklere aktarılmasını engeller ve çekişi bozar. Aşınmış lastikler, düşük diş derinliği veya yanlış hava basıncı yol tutuşunu ve çekişi bozar.
Kavrama arızası nasıl anlaşılır?
Debriyaj hasarı nasıl anlaşılır?*Araç vitesteyken (2.-3. vites) ve yokuş yukarı giderken aniden hızlanıyorsa, motor devri artıyorsa (araç çığlık atıyorsa) ancak devir artmıyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.*Debriyaj pedalı çok yukarıda kavrıyorsa, debriyajın kayma eğilimi artmış demektir. Daha fazla makale…
Şanzıman ömrü ne kadardır?
Otomatik şanzımanın ömrü birçok faktöre bağlı olabilir ve belirli bir kilometre sınırı açıkça belirlenemez. Ancak, düzenli bakım ve doğru kullanımla otomatik şanzımanlar genellikle 150.000 ila 250.000 kilometre arasında dayanabilir.
Şanzıman ve vites kutusu aynı şey mi?
Motorun ürettiği torku tekerleklere iletmekten sorumlu olan şanzımana vites kutusu da denir.
Vites sertleşmesi neden olur?
Şanzıman yağı, dişliler arasındaki sürtünmeyi azaltarak dişlilerin daha düzgün çalışmasını sağlar. Şanzıman yağı seviyesi düşük olduğunda, dişliler arasındaki sürtünme artar ve dişliler sertleşir. Şanzıman yağı seviyesi, şanzıman yağı ölçüm çubuğu kullanılarak kontrol edilebilir.
Şanzıman dişlisi kırılırsa ne olur?
Geri vites bozulduğunda, araçtaki diğer dişliler ve şanzıman bileşenleri de etkilenebilir. Dişliler arasında gereksiz sürtünme ve aşınma meydana gelebilir ve bu da daha fazla hasara neden olabilir. Ayrıca, dişliler düzgün bir şekilde hizalanmadığı için dişli gıcırtısı gibi diğer sorunlar da ortaya çıkabilir.
Vites kutusu arızası neden olur?
Otomatik şanzıman arızasına yol açan hatalar: Vites düğmesine basmadan vites değiştirmek, şanzıman gövdesindeki parçalara baskı uygular. Araç bakımı sırasında parçalar şanzıman ve araç için uygun olmayan parçalarla değiştirilir. Otomatik şanzımanın bakımı düzenli olarak yapılmaz.
Manuel vites neden takılı kalır?
Manuel şanzımanın en yaygın arızası vites değiştirirken stop etmesidir. Şanzıman bileşenlerindeki mekanik arızalar şanzıman stop etmesinin başlıca nedenidir. Araç vitese geçmiyorsa veya vitese geçmekte zorlanıyorsa şanzıman arızasından şüphelenilir.
Araba geri vitese geçerken neden zorlanır?
Basınç astarı kırılmış veya aşınmışsa, araç durduğunda vitese geçmekte zorluk çekecektir, ancak çalıştırmakta zorluk çekecektir. Bazı durumlarda, hiç vitese geçmeyecektir. Basınç astarı aniden boşaltılamaz; genellikle zaman alır.
Vites kutusu neye bağlıdır?
Şanzıman genellikle dişlilerden ve millerden oluşur. Şanzımanın görevi, hız ve güç gereksinimine bağlı olarak dişli oranını değiştirmektir.
Direksiyon kutusu arızası nasıl anlaşılır?
Direksiyon dişlisi arızası nasıl tespit edilir? Direksiyonu çevirirken metalik bir ses duymak: Bu, direksiyon dişlisinin arızalı olduğunu ve acil müdahale gerektiğini gösterir. Direksiyonda boşluk varmış gibi hissetmek: Direksiyon dişlisindeki boşluk, direksiyon simidine ve araç gövdesine yansır.
Şanzıman ömrü ne kadardır?
Otomatik şanzımanın ömrü birçok faktöre bağlı olabilir ve belirli bir kilometre sınırı açıkça belirlenemez. Ancak, düzenli bakım ve doğru kullanımla otomatik şanzımanlar genellikle 150.000 ila 250.000 kilometre arasında dayanabilir.
Vites kutusu beyni neden değişir?
Şanzıman beyninde arızalar şu sebeplerden kaynaklanabilir: Şanzıman balatalarından kaçan parçacıkların şanzıman yağını kirletmesi, şanzımanın uzun süre yüksek sıcaklıklarda çalışması ve şanzıman yağının kirlenmesi veya bitmesi sonucu iki dişli arasında boşluk oluşması.